Already

Vanliga Frågor

Vad är skillnaden mellan er och vanliga matkassar?

Vi köper in, lagar och förbereder middagarna precis som på restaurang. Våra professionella kockar lagar all mat från grunden, inga tillsatser eller halvfabrikat. Du får bifogat en tydlig beskrivning på hur det ska tillagas, aktiv tid högst en kvart. Du slipper hackandet och stressandet inför varje middag till skillnad från en vanlig matkasse. Du kan själv välja hur många portioner du vill ha (1-6p).

Menyerna är skrivna med inspiration och influenser från hela världen. Maten består av utvalda råvaror efter säsong. Det ingår alltid en fiskrätt av de tre maträtterna som levereras varje vecka.

Var levereras Already?

Vi levererar till Onsala i söder, Torslanda i norr, Lerum i öster... Se aktuella utlämningsställen här. Hör gärna av dig om du saknar utlämningsställe i ditt område.

Vad är skillnaden på utlämningsställe och hemleverans?

Vi började samarbeta med utlämningsställen redan från start. Som kund skall du slippa känna stressen att det står en matlåda och väntar på din trappa. I lugn och ro kan du hämta din middagskasse när det passar dig med trygg förvissning om att den har förvarats kallt.
Du kan då smidigt passa på att handla tex frukostmat.
För dig som föredrar att få maten direkt hem till din dörr erbjuder vi hemleverans till en kostnad av 100 kr.

Maten levereras hem till er med kylbil. Chauffören ringer på och lämnar över varorna. Om ingen är hemma lämnar chauffören lådan utanför dörren. Vid avlämning går ansvaret för varorna över till dig som prenumerant. Kitchenwiz ansvarar inte för avlämnade varor. För dig som vet att du inte kommer vara hemma vid leveranstillfället rekommenderar vi att köpa en termolåda. Vi säljer dem för självkostnadspris 250 kr. Termolådan isolerar och skyddar dina varor mot kylan på vintern och mot värmen på sommaren. Ställ ut Termolådan den dag du ska ha leverans så ställer vi din matlåda i den.

När kan jag hämta min middagslåda på mitt utlämningsställe? / Vilken tid kommer min hemleverans?

Din låda finns att hämta på ditt utlämningsställe efter kl 15.30 på vald tisdag.
För dig som valt hemleverans levererar vi mellan kl 15 och 18.

Hur fungerar det om någon är allergisk i familjen?

Vi tar idag hänsyn till följande allergier/intoleranser:
SKALDJUR – NÖT - GLUTEN
Uppge detta vid beställning så ersätter vi med något likvärdigt/allergifritt. På baksidan av menyn finns tydlig ingrediensförteckning.

Behöver jag ha något hemma?

Allt som behövs till middagen finns i lådan.
Salt, peppar och eventuellt smör/olja kan vara bra att ha hemma.

Hur lång tid tar det att färdigställa maten?

Vår ambition är att du ska ägna högst 15 minuters aktiv tid i köket, observera dock att vissa recept kräver lite längre tillagningstid i ugnen då du kan ägna dig åt annat.

Hur väljer ni råvaror?

Menyerna skrivs av våra professionella kockar. Säsongen styr råvarorna, vi använder ekologiskt och närproducerat så långt kvalitet och pris tillåter. Se gärna våra leverantörer.

Kitchenwiz är medlem i Äkta vara som driver frågor om bättre matkvalitet: färre tillsatser, mer råvara – mer mat i maten! Läs gärna mer om Äkta vara här.

Kan man välja bort eller lägga till saker i menyn?

Vi har ingen möjlighet att tillgodose individuella önskemål, men då resp produkt är packad för sig är det lätt att ”välja bort” det du inte önskar och lägga till valfri ingrediens hemma.

Kan man välja att ha leverans varannan vecka?

Vår ambition är att underlätta matvardagen och vi har full förståelse för att veckorna varierar. På ”Min sida” kan du så sent som 5 dagar före leverans enkelt ändra leveransfrekvens. Varje vecka, varannan vecka, var tredje vecka, var fjärde vecka eller om du hellre önskar då och då kan du använda vår ”engångsbeställning”.

Hur gör jag om jag vill göra uppehåll?

Du kan så sent som 5 dagar före leverans avbeställa, ändra storlek på lådan eller lägga till antal portioner. Detta gör du själv under "Mina Sidor".

Kan jag byta leveransdag?

Du kan så sent som 5 dagar före leverans göra ändringar. Detta gör du själv under "Min sida". Maten levereras på tisdagar, har du svårt att hämta så meddela Kitchenwiz och/eller utlämningsstället för avhämtning under onsdagen.

När dras pengarna ifrån mitt konto?

På leveransdagen debiteras ditt bankkort/skickas faktura. På Klarnas sida väljer du betalsätt.

Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag?

På ”Min sidas” startsida finns en ”Glömt lösenord-funktion” där du kan begära nytt lösenord om du glömt det gamla. Ange den e-postadress du angett vid bokning.

Vad äter vi övriga dagar i veckan?

Våra "BACKUP"-rätter är ett perfekt komplement till "ALREADY". Bra att ha i frysen när du behöver god, snabb och "hemlagad" mat.
Frysta tvåportionsrätter tillagade från grunden på de finaste råvaror. Inga halvfabrikat, bara ett riktigt gott hantverk.
Läs mer om Backup här

Betalningssätt

Kitchenwiz AB använder internetbaserad betaltjänst via Klarna.

Som kund anger du dina betaluppgifter endast en gång i samband med registreringen av dina uppgifter på vår hemsida. Inför första leverans väljer Klarna automatiskt faktura. Om du hellre önskar kortbetalning ändrar du enkelt detta efter slutfört köp. Betaluppgifterna lagras därefter hos Klarna (inte hos Kitchenwiz). På leveransdagen debiteras ditt bankkort/skickas faktura. Betalningsvillkor.

Så mycket mer än en matkasse.

Already matkasse låda ALREADY – allt till middagen förberett, färdighackat, uppmätt och klart på en kvart!

Prova nu

Meny Vecka 47

Pulled chicken burger med parmesan frites och dijonmajo

Fisksoppa bouillabaisse med parmesantoast och basilika-aioli

Lasagne med spenat- och champinjonsallad
Flexitarian alternativ:
Vegetarisk lasagne med spenat- och champinjonsallad